4322.jpg

Restaurant

 
 

Gastvrij

Letterlijk: het gastvrij zijn, gulheid in het onthalen van gasten, hartelijkheid en warmte. Dat is hetgeen waar wij naar streven in ons restaurant. Passie voor het vak heb je nodig om dit vol te houden. Elke dag een topprestatie willen neerzetten. Elke gast die tevreden, verrast, blij, dankbaar en voldaan de zaak verlaat geeft ons zo’n fijn en blij gevoel.

Ik heb er altijd van gedroomd om jong zelfstandig te zijn en mijn eigen restaurant te hebben. Op 16-jarige leeftijd ben ik naar de middelbare hotelschool in Middelburg gegaan. Het eerste jaar heb ik zowel voor de keuken als de bediening geleerd. Maar na dat jaar was het voor mij duidelijk; ik wil met gasten praten, het de gast naar de zin maken, zorgen dat de gast zich “thuis” en vooral welkom voelt. In dat jaar ben ik in de weekenden gaan werken bij Manoir Restaurant Inter Scaldes te Kruiningen (**). Ik vond het fantastisch om iedere dag weer de gasten culinair te verwennen. Om deze reden ben ik veranderd van opleiding en ben ik de opleiding tot gastvrouw gaan volgen. Die heb ik dan ook glansrijk afgesloten.

Na bijna drie jaar werkzaam te zijn geweest bij Inter Scaldes, ben ik naar Ridderkerk verhuisd en heb daar enkele maanden gewerkt bij Restaurant Hermitage (*). Ondertussen heb ik een relatie gekregen met mijn ex-collega van Inter Scaldes, mijn huidige man en chef kok, Rutger van der Weel. Dat was de reden dat ik terug wilde naar Zeeland. Eenmaal terug in Zeeland, ben ik gaan werken bij Restaurant Katseveer, toen nog onder leiding van Erik van Dalen. Na enkele maanden heeft Erik mij gevraagd of het mij leuk leek om Katseveer over te nemen. Ik was direct enthousiast, maar Rutger had nog twijfels. Kunnen wij dit al wel? Hebben wij voldoende ervaring opgedaan om een eigen restaurant te kunnen runnen? Al snel hebben we toch de beslissing genomen ervoor te gaan. 10 oktober tekenden we het huurcontract. Nadat er eerst een frisse wind door het bedrijf was gegaan, opende we op 11 november de deuren van ons eigen restaurant. Een totaal vernieuwde sfeer en ervaring, wat was het spannend!

Al na twee jaar werden wij door de Guide Michelin bekroond met een Michelinster. Vanaf toen ging het alleen maar beter met ons restaurant. In december 2008 konden we dan eindelijk het restaurant kopen. Wij hebben er samen altijd van gedroomd om van dit unieke plekje echt een droom restaurant te maken. Na de koop hebben wij dan ook direct doorgepakt naar een totale verbouwing van het restaurant. De voorbereidingen hebben veel van ons gevergd, maar voor een droom houdt niets je tegen. Nu, na bijna 8 jaar hard werken, hebben wij dan op9 september 2011 de deuren van ons totaal vernieuwde Katseveer heropend.

Wij hopen u als gast nog veel jaren gastvrij, hartelijk en warm te mogen begroeten en u culinair te mogen verwennen in ons Katseveer.

Hartelijke groet,
Jessica

 

De zwarte brigade

Jessica van der Weel
Maitre/Gastvrouw

Paul Labruijere
Sommelier

Julia de Wit
Gastvrouw

Kyra van der Weele
Leerling gastvrouw